Sarepska, kremska, stołowa, rosyjska, dijon czy francuska. Rodzajów musztard w sklepach jest wiele. Różnią się smakiem, wyrazistością, ale wszystkie mają wspólną cechę: służą naszemu zdrowiu. Musztarda jest bowiem niezwykle przydatna dla naszego organizmu. Dlatego warto włączyć ją do codziennej diety, stosując jako dodatek do wędlin, sałatek, sosów i mięsa.

Swoje zdrowotne właściwości musztarda zawdzięcza nasionom gorczycy, z której jest wytwarzana.

Zawarte w niej witaminy z grupy B – B1, B2, B3 i B6 – poprawiają odporność organizmu, koncentrację, obniżają poziom złego cholesterolu, chronią przed cukrzycą, wpływają korzystnie na ciśnienie krwi, skurcze serca i pracę mięśnia sercowego.

Witamina E poprawia natomiast nasze siły witalne oraz chroni nasz organizm przed miażdżycą i chorobami serca. Składniki mineralne  – w tym wapń, żelazo, cynk, miedź czy selen – wzmacniają kompleksowo nasz układ odpornościowy oraz poprawiają metabolizm.

Ze względu na swoje właściwości gorczyca– a więc również robiona z niej musztarda – polecana jest przy chorobach układu pokarmowego, zaburzeniach trawienia. Znajdująca się w gorczycy siarka wspomaga między innymi pracę wątroby przy odtruwaniu organizmu po przyjmowaniu leków i innych toksycznych substancji.

Obserwuj nas w Google News i bądź na bieżąco!

→ Wejdź i naciśnij gwiazdkę

Autor tekstu: Zuzanna Stańczyk

Redaktorka strony ShareInfo.pl | Kategorie tekstów: Polityka, Wiadomości, Zdrowie, Świat