panierka
fot. Pixabay

Chrupiąca smażona ryba lub schabowy w panierce z pewnością są smaczne. Może nam się wydawać, że to potrawa idealna, jednak ma ona pewne wady – niekoniecznie jest zdrowa. To właśnie smażenie oraz panierka sprawiają, że dania stają się trudniej strawne i wysokokaloryczne. Dlatego podpowiadamy, czym zastąpić w potrawach niezbyt zdrową panierkę.

Smażenie ma swoje minusy – usmażone dania stają się ciężkostrawne i niekiedy mogą też powodować bóle brzucha. Ponadto, gdy smażymy je w panierce, problem się pogłębia. Panierka chłonie mnóstwo tłuszczu i zazwyczaj nie wnosi do potrawy nic zdrowego.

Co zamiast panierki?

Najprościej byłoby po prostu zrezygnować z tradycyjnego smażenia produktów, na rzecz ich pieczenia. Podczas pieczenia pokarmy nie chłoną dodatkowego tłuszczu. Co więcej, naturalny tłuszcz w nich zawarty może się z nich nawet wytopić.

Jeśli nie potrafisz zrezygnować z chrupiącej panierki znajdującej się na powierzchni mięsa, to mamy pewne rozwiązanie. Kotlet możesz obtoczyć w startym parmezanie, bułce tartej i przyprawach (np. czosnku, pieprzu, bazylii).

Zdrowe panierki

Jeśli nie chcesz rezygnować ze smażenia, postaraj się zastąpić tradycyjną, mało wartościową panierkę zdrowszym zamiennikiem. Aby zrobić jej lepszą wersję, zaopatrz się w chleb razowy lub grahamki. Pieczywo podsusz w piekarniku, a następnie zetrzyj albo pokrusz za pomocą kuchennego młotka. Możesz je połączyć z aromatycznymi ziołami lub sezamem.

Do panierowania ryb i kotletów nadają się też otręby, płatki owsiane, sezam, pokrojone orzechy, nasiona słonecznika lub płatki migdałów. Dzięki tym produktom poznasz całkiem nowe odsłony starych potraw, a twój żołądek będzie zadowolony.

Obserwuj nas w Google News i bądź na bieżąco!

→ Wejdź i naciśnij gwiazdkę