dania

Składnik o niesamowitych właściwościach, którego można wykorzystać w kuchni na kilka sposobów. Mowa o sezamie, którego kupisz za kilka groszy! Możesz dodawać go do każdego dania, a z pewnością nada im lepszego smaku.

Sezam kojarzy się przede wszystkim z sezamkami – ciasteczkami z miodem, które są bardzo chrupiące i charakterystyczne w smaku. Jest to bardzo tani składnik odżywczy, który ma wiele cennych właściwości dla organizmu, a także jest dostępny w każdym sklepie spożywczym.

Dodaj sezam do swojego dania. Poznaj jego niezwykłe właściwości i jak możesz go wykorzystać w swojej kuchni

Sezam możesz dodawać do potraw słodkich, a także wytrawnych. Ma on właściwości regulujące poziom cholesterolu i obniża stres. Zawiera dużo cennych dla naszego organizmu witamin. Jego kolejną zaletą jest również to, że ma bardzo mało kalorii, dlatego poleca się go osobom, które są na diecie. Pomaga w zwalczaniu różnych dolegliwości.

Składniki odżywcze w sezamie

Sezam zawiera bardzo dużą ilość białka, magnezu, wapnia, antyoksydantów, błonnika oraz tłuszczy, na przykład zawartość wapnia w sezamie na 100 gram wynosi aż 1160 miligramów.

Posiada tłuszcze wielonienasycone oraz jednonienasycone, których potrzebuje nasz organizm do walki ze złym cholesterolem. Duża zawartość magnezu polecana jest dla osób, które zmagają się z długotrwałym stresem. Redukuje poziom stresu, a także wspiera koncentrację.

Antyoksydanty zwalczają wolne rodniki, które szkodzą organizmowi, a w dodatku powodują szybsze starzenie się skóry. Antyoksydanty wspierają układ krążenia, zapobiegają chorobom.

W sezamie obecny jest też błonnik. Jego duża zawartość sprawia, że nasz metabolizm przyspiesza i odczuwamy uczucie sytości. Idealny dodatek do dań, dla osób, które są na redukcji.




Sezam w kuchni. Pasuje do każdego dania. Jak go wykorzystać?

Możesz użyć sezamu jako posypkę, dodać do zupy, koktajlu, smoothies lub sałatek. Ciekawym i znanym produktem z sezamu jest pasta sezamowa, zwana tahini. Możesz wykorzystać ją do zrobienia domowego, pysznego hummusu na śniadanie. Najlepsze są jednak popularne sezamki, które możesz zrobić samodzielnie w domowym zaciszu. Sezam idealnie pasuje jako posypka do domowego chleba.

Przepis na domowe sezamki

dania

Składniki: 

» 100 g sezamu

» dwie łyżki miodu – najlepszy gryczany




Przygotowanie:

Nasiona sezamu upraż na patelni, do czasu aż się zarumienią, a następnie podgrzej miód w osobnym garnku. Po uprażeniu, dodaj miód do sezamu i energicznie wszystko mieszaj. Powstałą masę przełóż na blaszkę wyłożoną wcześniej papierem do pieczenia i wstaw do piekarnika – 150 stopni, na około 10 minut.

Po tym czasie wyciągnij z piekarnika upieczoną masę, a następnie poczekaj aż ostygnie i stwardnieje. Wtedy pokrój masę na drobne prostokąty i delektuj się smakiem.

Smacznego!

Obserwuj nas w Google News i bądź na bieżąco!

→ Wejdź i naciśnij gwiazdkę

Autor tekstu: Kornelia

Redaktorka strony ShareInfo.pl | Kategorie tekstów: Kulinaria, Ciekawostki, Gwiazdy, Wiadomości