smażenie bez tłuszczu
fot. Pexels

Wiele osób uważa, że smażenie nie należy do najzdrowszych metod obróbki cieplnej produktów spożywczych. A co jeśli zaczniemy smażyć bez tłuszczu? Może takie smażenie wymaga trochę zachodu, ale z drugiej strony jest zdrowe i bezpieczne. Sprawdźcie, jak przyrządzić dania z patelni bez dodatku masła czy oleju.

Najlepsze triki na smażenie dań bez tłuszczu

Najzdrowszymi metodami na przygotowanie potraw z patelni są: zastosowanie suchej patelni oraz smażenie w wodzie. Pierwszy sposób zakłada korzystanie z patelni ze specjalną nieprzywierającą powłoką. Najlepiej nabyć ją w sklepie stacjonarnym, ponieważ wiele patelni non-stick w zasadzie nie daje możliwości przyrządzenia potrawy bez dodatku, chociażby minimalnej ilości tłuszczu np. oliwy. Dobrze sprawdzi się więc patelnia z chropowatą powierzchnią. Można smażyć na niej śmiało kotlety, placki czy naleśniki, przy czym te ostatnie należy smażyć na średnim ogniu. Jeśli z kolei chodzi o placki, to należy je dłuższej podgrzewać na niewielkim płomieniu.

Do beztłuszczowego smażenia można wykorzystać również patelnię grillową. Warto podsmażać na niej kawałki mięsa. Obecny w nich tłuszcz po wytopieniu zgromadzi się w zagłębieniach patelni, w efekcie potrawa będzie lżejsza. Świetnie sprawdzi się także podczas przygotowywania warzyw.

Druga metoda dobrze sprawdza się w przypadku owoców, grzybów i warzyw. Wystarczy na patelnię – (może być metalowa, bez specjalnej powłoki) – bądź do rondla czy garnka wlać wodę i położyć potrawę, którą przygotowujemy. Po pewnym czasie zmięknie. W tej metodzie należy szczególnie kontrolować ilość płynu na patelni, aby pokarm się nie przypalił. Warto zatem uzupełniać wodę na patelni. Zamiast wody można także użyć sosu sojowego, bulionu albo soku.

Obserwuj nas w Google News i bądź na bieżąco!

→ Wejdź i naciśnij gwiazdkę